Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Lut 5, 2018 in Nie sam biznes... |

Przeczytaj koniecznie jeśli lubisz zakrapiane imprezy

Przeczytaj koniecznie jeśli lubisz zakrapiane imprezy

Każdy z nas potrzebuje czasem odrobiny rozrywki. Jednych zadowoli obejrzenie odcinka ulubionego serialu inni wolą wyjść na drinka. O ile kieliszek czy dwa wypity od czasu do czasu nie powinien nikomu zaszkodzić, to częste spożywanie alkoholu już tak. Alkohol bowiem podobnie jak kawa i mocna herbata, wypłukuje z naszego organizmu składniki odżywcze. Niektóre z nich są bardzo cenne i szybko odczujemy spadek dobrego samopoczucia. Stan naszego zdrowia może również wyraźnie się pogorszyć.

Jeśli pijesz więcej niż dwa drinki w tygodniu

Spożywając alkohol w dużych ilościach pozbywamy się również witamin. Jeśli należymy do osób raczej zdrowych i na co dzień rzadko chorujemy, możemy do razu nie odczuwać skutków niedoboru. Inaczej jest w przypadku osób starszych, które już i tak narażone są na braki witamin ze względu na swój wiek.

Witamina b1 – bardzo ważna witamina

Jedną z witamin, którą możemy w ten sposób utracić jest witamina b1 czyli tiamina. Ma ona duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Przede wszystkim wspiera prawidłowe funkcjonowanie serca, układu nerwowego i mięśni. Warto zatem szybko zacząć działać.

Jak uzupełnić niedobory?

Witamina b1 w czym ją znajdziemy. Jej źródłem są kasze, zwłaszcza gryczana i jaglana oraz ryż. Sporą ilość znajdziemy w pistacjach i orzechach arachidowych, nasionach sezamu, słonecznika czy dyni. Jeśli nasza dieta jest bogata w mięso, warto sięgnąć po schab z chudej wieprzowiny. Można go połączyć z ziemniakami, które również zawierają w sobie tiaminę.