Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Cze 24, 2018 in Nie sam biznes... |

Katalog, folder – czy to to samo?

Katalog, folder – czy to to samo?

System plików to katalog, przynajmniej w ujęciu informatycznym. Mówiąc o katalogu, każdy informatyk ma na myśli pewną strukturę organizacyjną, która jest faktycznie zapisana na dysku w komputerze. Jest to istotny element, który sprawia, ze dana struktura organizacyjna jest właśnie katalogiem, a nie folderem. Choć pojęcia te bywają używane zamiennie, to nie jest to poprawne. Warto wiedzieć o tym, że katalog i folder, choć mają takie same funkcje, to dwa odrębne pojęcia określające różne rzeczy.

Katalog folder – jaka jest różnica?

Może się wydawać, że takiej różnicy nie ma. Subtelna, ale jednak jest. Katalog nie jest tym samym, czym jest folder. Zarówno jedno, jak i drugie pojęcie określa pewną strukturę organizacyjną, w której przechowywane są konkretne dane. Różnica pomiędzy nimi polega jednak na tym, że katalog musi być fizycznie obecny na komputerze. Musi być zapisany na dysku. Jeżeli chodzi o folder, to nie ma takiego wymagania – może być to twór zupełnie wirtualny.

Folder i katalog – do czego służą?

Skoro już został poruszony temat różnic występujących pomiędzy tymi dwoma pojęciami, to teraz warto zwrócić uwagę na części wspólne. Zarówno folder, jak i katalog służą do tego, aby przechowywać w nich dane. Pełnią zatem ważne funkcje organizacyjne. Gdyby ich nie było, to wszystkie pliki komputerowe musiał by być przechowywane w jednym miejscu, co sprzyjałoby ogromnemu bałaganowi. Znalezienie potrzebnego pliku w kilka chwil w takiej sytuacji mogło by być znacznie utrudnione.