Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Lip 12, 2020 in Nie sam biznes... |

Dobry sztormiak nie jest zły.

Dobry sztormiak nie jest zły.

Podstawowym i najważniejszym wyposażeniem każdego żeglarza, bez względu na doświadczenie, wybierającego si w rejs jest sztormiak. W zasadzie każdy o tym wie, lub dowie się przed rejsem, jednak nie każdy wie, jaki sztormiak kupić. I jak go wybrać.
Odzież żeglarska – https://www.mazuria.com/blog/odziez-zeglarska-outlet.html – reprezentowana jest dziś na rynku przez szereg różnych znanych lub mniej znanych firm. Każda oczywiście mówi,że jej sztormiaki są najlepsze i najbardziej uniwersalne i sprawdzą się w każdych warunkach.

Jak wybrać?

Najważniejsze, aby sztormiak był dla nas wygodny i dobrany zgodnie z przeznaczeniem. Od wygody i komfortu zależy tez nasze bezpieczeństwo. Sztormiaki mażemy podzielić na kilka grup.
Na rejsy po jeziorach, krótkie po wodach śródlądowych dobrze sprawdzą się sztormiaki nieoddchające lub oddychające słabo. Jest to związane z tym, że wpływ niekorzystnych warunków ie jest długotrwały, a pogodę sztormową na wodach śródlądowych możemy przeczekać w porcie. I zresztą ze względu na odległości szybko możemy do tego portu dotrzeć. Inaczej ma miejsce, jeżeli żeglujemy po morzach i w strefie przybrzeżnej na średnich i krótkich dystansach. Tutaj najlepsze będą sztormiaki o średnio-wysokim współczynniku oddychalności. Na rejsy najdłuższe, czyli te oceaniczne wybierzemy sobie sztormiak o wysokim współczynniku odychalności. Oczywiście sztormiaki oceaniczne sprawdza się dobrze wszędzie, tylko czy nie odstraszy nas ich cena. Szczególnie jeżeli raczej nie wybierzemy się na ocean, to będą po prostu niepotrzebnie wydane pieniądze.

Wyposażenia

Co jeszcze powinien mieć dobry sztormiak? Niewątpliwie dobrze chroniący przed wiatrem i wodą kaptur. Zawłaszcza w tych morskich odmianach. Powinien mieć dobrą regulację i jaskrawy kolor. Aby w razie gdy wpadniemy do wody, odznaczać się na tle jednolitego błękitu (lub zieleni). Kolejna część to mankiety. Zarówno te przy rękawach jak i przy nogawkach. Konieczne podwójne. Te wewnętrzne zapobiegają dostawaniu się wody pod sztormiak.
Wszystkie zamki powinny też być zabezpieczone rzepami. Powód – jak wyżej. Kołnierz. Ważny zwłaszcza w rejsach morskich i oceanicznych. Powinien dać się postawić. Daje ochronę przed silnym wiatrem i wodą. Dodatkowe wzmocnienia na łokciach i kolanach, klejone szwy, regulacja szelek. To jakby wydaje się oczywiste rzeczy, jednak jeżeli kupujemy sobie nowy sprzęt często niestety kierujemy się emocjami.